Комунальний заклад
«
Ліцей «Науковий » Міської ради міста Кропивницького»
Звіт про роботу методичного
об’єднання вчителів історії та правознавства
Тематика
кожного засідання МО вчителів історії була присвячена певному
виду історичних компетентностей: І
Засідання у серпні - « Формування
хронологічної компетентністі »;
ІІ- жовтень – «Формування просторової компетентністі»;
ІІІ- січень - «Формування інформаційної
компетентністі »;
ІV - квітень «Формування Логічна компетентність »;
V – травень «Формування аксіологічної компетентністі»
На засіданнях були розглянуті такі питання :
-
«Підготовка до ДПА та ЗНО » (Обмін досвідом)
-
«
Нові програми з історії та етики в НУШ в 5 класах» Грудненко С.І., Резчикова
О.Г.
-
«Хмарні
технології в освіті. Використання смартфонів та планшетів у навчальному процесі » (Обмін досвідом)
- « Особливості формування історичних
компетентностей в профільних класах.» Резчикова О.Г.
-
« Використання
онлайн-дошки Padlet ».Грищук Н.Л.
-
«Використання Інтернет сайтів у підготовці до
уроків історії. » Резчикова О.Г.
-
«»
Ткач Г.В.
-
«
Інфографіка на уроках історії» Панченко
Н.Б.,Грищук Н.Л.
- « Настільні навчальні ігри як інструменту формування предметних компетентностей учнів на уроках історії та правознавства » Колісніченко С.В.
В
квітні - травні 2022 р. вчитель історії Грищук Н.Л. провела два заняття для
випускників міста - ОНЛАЙН-ІНТЕНСИВ «ПІДГОТОВКА ДО НМТ - 2022» МЦПРПП.
Найбільшу увагу вчителі приділяли активізації
самоосвіти учнів через систему різнопланових творчих завдань, що сприяють
розвиткові здібностей та обдарувань школярів. Вчителі МО на уроках історії та правознавства сприяють розвитку критичного мислення учнів, створюють умови, щоб діти дізнавалися про різні історичні події шляхом
аналізу історичних документів,
вміли критично оцінювати
інформацію, яку знаходять в інтернет - ресурсах. Для цього вчителі часто використовують
метод «прес», «займи позицію», «рольову гру», «інтерв’ю журналіста»,
сторітелінг.
З
метою набуття школярами історичної та інших компетентностей, відповідно до
державних вимог до освітньої підготовки учнів, окремою структурною складовою
програми є спеціальні уроки – практичні заняття. Під час практичного заняття
вчителі нашого МО виступають як консультанти у процесі самостійної роботи
учнів, надаючи їм необхідну допомогу при аналізі історичних документів та
роботі з контурною картою.
Саме практичні заняття допомогли вчителям історії та права дослідити етапи
формування української державності та здійснити загально-шкільний STEAM- проєкт «Здоров’я – запорука досягнення людиною життєвого успіху» Відповідальною за реалізацію STEAM- проєкту
була вчитель історії Грищук Н.Л., яка залучила до роботи учнів
9-11-х класів, які :
1. Дослідили історичні аспекти державної політики щодо здоров’я громадян.
2. Проаналізували
нормативну базу в України щодо здоров’язбереження .
3.Встановили залежність
розвитку держави від здоров’я політиків.
4.
Створили мотивуючий мультимедійний проєкт
( відео/буклет/ реклама/хмарина слів) для молоді.
Проєкт
сприяв формуванню в учнів історичних
компетентностей : хронологічній, інформаційній,
логічній, аксіологічній та просторовій .
З метою вдосконалення педагогічної
майстерності та поширення передового педагогічного досвіду вчителі МО проводили
відкриті уроки та позакласні заходи з
використанням інноваційних методів навчання :
Резчикова О.Г - в 8-В та 8-А класах був проведений урок-дебати «Іван Мазепа – герой чи зрадник», де учні використовуючи фактичні історичні матеріали, відео, історичні джерела розвиваючи критичне мислення учні намагались визначити роль Івана Мазепи в українській та світовій історії.
- в 6-х класах
організовано та створено проєкт «Величний Рим», діти детальніше познайомились
з державними діячами, діячами культури,
архітектурою та мистецтвом давнього Риму» , створили презентації, відео
презентації, буклети, постери.
Грищук Н.Л.
-
10-А клас Історія України «Проголошення автономії України».
-9-Д клас Правознавство « Людина .Оособа. Громадянин»
- 17.02 лютого
провела Урок з
медіаграмотності в 9-Д класі
Ткач Г.В. – 9-Г клас Історія України « Національний рух у західноукраїнських
землях під час революції 1848–1849 рр. в Австрійській імперії.»
Панченко Н.Б. – 7-А клас Історія
України «Культ ура
Русі- України »
Обдаровані
люди приносять велику користь суспільству, державі, є її гордістю. У
сучасній психології визначено позицією, що кожен учень - людина, обдарована в
якійсь галузі життєтворчості. Розвиваючи ці здібності, вчителі МО готували дітей до участі в предметних
олімпіадах та конкурсах.
В 2021-2022 н.р. учні
нашого ліцею стали переможцями конкурсів:
-
учениця
8-А класу Кизим Катерина зайняла ІІ місце міському
етапі олімпіади з історії ( вчитель Резчикова О.Г.)
-
учень
10-Б класу Колос Андрій зайняв ІІ місце міському
етапі олімпіади з історії ( Грищук Н.Л)
-
учениця
9-Г класу Савицька Ольга зайняла І місце в міському та ІІІ
місце в обласному етапі олімпіади з
правознавства.( Грищук Н.Л)
- учень 8-Б класу Вигуляр Ігнат - зайняв ІІІ місце в роботі МАН інсайти «Історія» «Видатні постаті Кіровоградщини XX ст. Шевченко Сергій»( Ткач Г.В.)
Отже, вчителі МО протягом 2021-2022 н.р сприяли формуванню та розвитку усіх ключових компетентностей учнів.
Особливо приділяли увагу інформаційно-комунікаційній , громадянській та
соціальній комтентностям. Застосовували різні форми роботи –
індивідуальну, роботу в парах, групову, тому показали гарні результати в різних
конкурсах. Незважаючи на плідні результати,
членам МО потрібно брати участь в фахових конкурсах, розміщвати свої розробки
на осітніх платформах та звернути увагу
на роботу з учнями, яким важко дається навчальний матеріал .
Немає коментарів:
Дописати коментар